Service during Covid-19
During the Coronavirus pandemic, we want to ensure that we serve our customers safely. Therefore, most desk services are offered by appointment only. Some services are also available online and over the phone. We apologize for any inconvenience that this may cause.
Please view the full list of services below:
- The Finnish Immigration Service issues EU registration certificates by appointment only. Book appointments on the Finnish Immigration Service’s website
- The Digital and Population Data Services Agency (Local Register Office) recommends customers make an appointment before visiting IHH. Book appointments on the DVV website
- The Finnish Tax Administration serves customers by appointment only. Groups of more than 5 people should book an appointment at the Hämeentie tax office in Helsinki. Book appointments on the Tax Office website or please call 029 512 000
- The Social Insurance Institution (Kela) serves customers online and over the phone. Visit the Kela website to book an online or phone appointment.
- TE Office offers advice remotely by email: ihh@te-toimisto.fi. Please do not include any confidential or sensitive information into your emails as the email system is not secure. You can also contact their telephone services for personal clients by calling 0295 020 713 (Mon-Fri 9-16.15).
- The Finnish Centre for Pensions serves customers over the phone, please call 029 411 2110
- Helsinki-info in collaboration with the cities of Espoo and Vantaa serves customers over the phone, please call 09 310 111 11, and via chat hel.fi. Face-to-face service is closed until further notice.
Coming to an appointment
Please do not visit the service point if you are experiencing respiratory infection symptoms or if you are under a coronavirus-related quarantine. Customers arriving from abroad, please follow the quarantine instructions provided by the Finnish institute for health and welfare (THL). Cancel your appointment if you cannot attend it and book a new appointment when you are fully healthy.
Visiting International House Helsinki
- Customers are required to wear a facemask during their visit.
- Please wash your hands and use hand sanitizer when entering our service point.
- Maintain a two-meter distance from others.
- Please cough into your elbow or a tissue.
Thank you for your cooperation!
Asiakaspalvelu koronapandemian aikana
Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi palvelemme asiakkaita toistaiseksi ainoastaan ajanvarauksella, puhelimitse ja verkossa. Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa mahdollista haittaa.
- Maahanmuuttovirasto palvelee EU-kansalaisten rekisteröinnin asiakkaita ajanvarauksella. Ajanvaraus Migrin verkkosivuilla
- Digi- ja väestötietovirasto (Maistraatti) suosittelee asiakkaita asioimaan ajanvarauksella IHH:ssa. Ajanvaraus DVV:n verkkosivuilla
- Verohallinto palvelee asiakkaita ajanvarauksella. Yli 5 henkilön ryhmien on varattava aika Helsingin Hämeentien toimipisteeseen. Varaa aika Verohallinnon verkkosivuilla tai puhelimitse numerossa 029 512 000
- Kela palvelee asiakkaita verkossa ja puhelimitse. Lisätietoa Kelan palveluista.
- TE-toimisto tarjoaa etäneuvontaa sähköpostitse: ihh@te-toimisto.fi Ethän liitä viestiisi henkilötietoja tai muita arkaluontoisia tietoja, sillä sähköpostiyhteys ei ole suojattu. Voit myös soittaa henkilöasiakkaan puhelinpalveluun:0295 025 500 (ma-pe klo 9.00–16.15).
- Eläketurvakeskus palvelee asiakkaita puhelimitse numerossa 029 411 2110.
- Helsinki/Espoo-info palvelee asiakkaita numerossa 09 310 111 11 sekä chatissa hel.fi. Palvelupisteet ovat toistaiseksi suljettu.
Palvelupisteessä asiointi
Älä tule palvelupisteeseen, jos sinulla on hengitystieinfektion oireita tai olet karanteenissa koronavirusaltistumisen vuoksi. Huomioithan karanteeniohjeet myös ulkomailta saavuttuasi. Ohjeet löytyvät THL:n verkkosivuilta. Peruutathan ajanvarauksesi, jos et pääse paikalle ja varaathan uuden ajan vasta, kun olet täysin terve.
Muistathan nämä ohjeet asioidessasi:
- Edellytämme kasvomaskin käyttöä.
- Saapuessasi palvelupisteeseen pese kädet tai käytä käsidesiä.
- Pidäthän riittävän etäisyyden (2 metriä) muihin asiakkaisiin.
- Yski tarpeen vaatiessa nenäliinaan tai hihaan.
Kiitos yhteistyöstä!