Current service options and advice for a safe visit

Due to the coronavirus pandemic, International House Helsinki has moved customer service mainly online and over the phone. Desk services are offered by appointment only. We apologize for any inconvenience.
Please, view the full choice of services below:

Coming to an appointment

Please, do not come to the service point if you experience symptoms of a respiratory infection or if you are under coronavirus-related quarantine. Customers arriving from abroad, please follow the quarantine instructions by the Finnish institute for health and welfare (THL). Cancel your appointment if you are unable to attend it and book a new appointment when you are completely healthy again.

Visiting International House Helsinki
  • We recommend that customers wear a mask during their visit.
  • Please wash your hands or use the hand sanitizer when entering the service center.
  • Maintain a two-meter distance from others.
  • Please cough into your elbow or a tissue.

Thank you for your collaboration!

******

Asiakaspalvelu Koronaviruksen aikana ja turvallinen asiointi

Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi International House Helsinki palvelee asiakkaitaan toistaiseksi poikkeusjärjestelyin ajanvarauksella, puhelimitse ja verkossa:

  • Maahanmuuttovirasto palvelee EU-kansalaisten rekisteröinnin asiakkaita ajanvarauksella. Ajanvaraus Migrin verkkosivuilla
  • Digi- ja väestötietovirasto (Maistraatti) palvelee asiakkaita ajanvarauksella. Ajanvaraus DVV:n verkkosivuilla
  • Verohallinto palvelee asiakkaita International House Helsingissä ajanvarauksella. Yli 5 henkilön ryhmien on varattava aika Helsingin Kluuvin toimipisteeseen. Varaa aika Verohallinnon verkkosivuilla  tai puhelimitse numerossa 029 512 000
  • Kela palvelee asiakkaita verkossa ja puhelimitse. Lisätietoa Kelan palveluista
  • TE-toimisto palvelee asiakkaita numerossa 0295 041 392, 9:00–12:00. Voit vaihtoehtoisesti lähettää sähköpostia osoitteeseen ihh@te-toimisto.fi.   sähköposti on suojaamaton yhteys, ethän liitä viestiin arkaluontoisia tietoja. 
  • Eläketurvakeskus palvelee asiakkaita puhelimitse numerossa 029 411 2110
  • Helsinki/Espoo-info palvelee asiakkaita puhelimitse numerossa (09 310 111 11) sekä chatissa (hel.fi). Helsinki-infon muut palvelupisteet ovat toistaiseksi suljettu.
Asiointi palvelupisteessä
  • Ethän tule palvelupisteeseen, jos sinulla on hengitystieinfektion oireita tai olet karanteenissa koronavirusaltistumisen vuoksi. Huomioithan karanteeniohjeet myös ulkomailta saavuttuasi. Ohjeet löytyvät THL:n verkkosivuilta. Peruutathan ajanvarauksesi, mikäli et pääse paikalle ja varaathan uuden ajan vasta, kun olet täysin terve.
  • Suosittelemme kasvomaskin käyttöä tiloissamme.
  • Saapuessasi palvelupisteeseen pese kädet tai käytä käsidesiä.
  • Pidäthän riittävän etäisyyden (2 metriä) muihin asiakkaisiin.
  • Yski tarpeen vaatiessa nenäliinaan tai hihaan.

Kiitos yhteistyöstä!